Chauffeursstoel voor bedrijfswagensBeschrijving: chauffeursstoel voor het in goede houding besturen en bedienen van voertuigen, voldoet aan de specificaties van BGZ-wegvervoer (kwaliteitsmerk) en de norm NEN 5518:1994. Arboverbetering: verbetering van de fysieke belasting van de chauffeur en vermindering van de vermoeidheid en gezondheidsklachten. Introductiejaar: 1996. Fabrikaat: Savas 740 (geveerd: Savas Ergo Viking Bégé 740) Leverancier: Savas Quality Seating, Zaltbommel Tel: 0418 - 51 53 22 info@savas.com www.savas.com Prijsindicatie: ongeveerd Euro 1.180,-, geveerd: Euro 1.900,- excl. BTW. Leveranciers van soortgelijke producten: V.R.B. Friesland, Leeuwarden Tel: 058 - 284 68 46 www.vrbfriesland.nl Technisch Productomschrijving: de basis van de stoel bestaat uit een solide open frame (TüV-getest). Dit open frame zorgt voor meer ventilatie. Om het frame zijn zitting, rugleuning en hoofdsteun geconstrueerd. De voor- en achterwaarts te verstellen zitting bestaat uit een uitschuifbaar zitkussen, ventilerend schuimdeel, soepele schokopvangende zitmat en bekleding. De traploos kantelbare rugleuning is voorzien van instelbare zijwangen en een mechanische lendensteun. De hoofdsteun is kantelbaar en in hoogte verstelbaar. De stoel beschikt over armleuningen die traploos versteld kunnen worden, vanuit opgeklapte stand verticaal 110° naar beneden. De stoel kan uitgevoerd worden met luchtvering (Savas Ergo Viking Bégé 740). De afmetingen van de stoel kunnen op maat geleverd worden. Gebruik: deze stoel is met name geschikt voor gebruik in bestelwagens. Voor andere voertuigen en voor mensen met afwijkende lichaamsmaten of aandoeningen zijn er specifieke stoelen verkrijgbaar. Specificaties:
Effecten Arbo effecten: minder lichamelijke klachten aan met name rug en zitvlak, waardoor er minder vermoeidheid optreedt en de bestuurder zijn werk beter en veiliger kan uitvoeren. Efficiency effecten: geen. Randvoorwaarden Technisch: de stoel moet ingebouwd worden door een specialist die de stoel juist positioneert ten opzichte van het stuur en de pedalen. Organisatorisch: onbekend. |